Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vragen met betrekking tot het aanvragen van een bouwvergunning

  • Joris H.

    Heeft u vragen met vetrekking tot het aanvragen van een bouwvergunning of heeft u zelf een bouwvergunning nodig ?

    Als bouwkundig ontwerper en tekenaar kan ik wellicht uw vragen beantwoorden.

    Voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte of een oriënterend gesprek.

    zie ook www.hage-tekenbureau.nl

  • bas

    hallo joris,

    wij zijn van plan om een kleine aanbouw aan de voorzijde van de woning te laten neerzetten,buren om de hoek hebben ook zon aanbouw en wij vinden het prachtig en het verschaft een hoop ruimte in de keuken,nu is het geval dat wij op ze zachts gezegt niet zulke goede contacte hebben met 1 buurman,die geeft nu al te kennen dat hij ons lekker dwars zal gaan zitten,wij zien als een berg tegen de verbouwing op die we overgerens door een herkent bedrijf laten doen ,het bouwbedrijf zegt dat hij een goede gegronde reden moet hebbenom de bouw niet door te laten gaan,hoe denk u hier over en moet ik me ernstig zorgen gaan maken?

    vr gr bastiaan

  • Joris H.

    Beste Bastiaan,

    Buren hebben nooit volledige zeggenschap over iemand zijn uitbouwplannen.

    Dus in die zin hoeft u daar niet zo over in te zitten.

    Wel kunnen deze bezwaren het proces vertragen.

    Normaal begint u gewoon met de bouwaanvraag, pas tegen het einde van de bouwaanvraag volgt de bezwaarperiode.

    U begint vooraf met een pre-advies aanvraag bij uw gemeente, hiervoor kunt u middels een aantal schetsen erachter komen hoe de gemeente hierover denkt. Hierna vraagt u de bouwvergunning aan, Deze wordt door de gemeente getoetst op het bestemmingsplan en op het bouwbesluit. Wanneer deze goedgekeurd worden, worden uw plannen gepubliceerd in de regionale krant. Pas dan kunnen derden een bezwaarschrift indienen.

    U krijgt niet direct met uw buurman te maken, alles wordt gespeeld via de gemeente en uw aanvrager. Bovendien bepaald de gemeente wat redelijk is.

    Wanneer iemand uit de buurt een (recentelijk) soortgelijke uitbouw heeft werkt dat altijd mee voor de bouwvergunningsaanvraag. Dit zou meegenomen kunnen worden bij de aanvraag.

    Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    U kunt uiteraard altijd contact met mij opnemen.

    ( www.hage-tekenbureau.nl )

    Mvg,

    Joris H.

  • bas

    beste joris,

    hartelijk dank voor je reactie,wij zijn er weer een stuk wijzer door geworden en zien het toch weer een beetje zitten,hope;ijk verloopt alles goed en kunnen wij na de bouwvak van onze nieuwe aanbouw genieten

    gr bastiaan

  • taxatie woning

    http://www.tilburg-taxatie.nl/

    Het taxeren van vastgoed is maatwerk. Een gedegen kennis van de markt is bij de waardering van een woning essentieel. De taxatie wordt uitgevoerd door een gecertificeerde Register Makelaar - Taxateur.

    Kosten taxatierapport

    Taxatiewaarde tot 250.000 = € 200,- All-In

    Taxatiewaarde tot 400.000 = € 275,- All-In

    Taxatiewaarde > 400.000 = 0,09% All-In

    Kosten waardebepaling

    Waardebepaling woning = € 100,- All-In

    Kosten energielabel

    Voor vrijstaande objecten = € 169,- All-In

    Voor alle overige objecten = € 119,- All-In

  • Laura

    Ik heb een vraag over het aanvragen voor een bouwvergunning.

    Wij hebben van een 2 onder 1 kap woning 1 woonhuis gemaakt. Het perceel waarop deze woning nu staat is erg groot, mijn vraag is of het mogelijk is om nu nog een bouwvergunning te krijgen voor nog een vrijstaande woning? We hebben nog steeds 2 huisnummers en naar mij lijkt dus ook 2 kavels?

    Laura

  • Ing. L. Galstaun

    Beste Laura,

    Heb jij aan de gemeente kenbaar gemaakt dat de 2 woningen samengevoegd zijn?

    Voordat u de aanvraag van bouwvergunning gaat indienen, is het verstandig om dit te melden.

    U gaat namelijk 1 woning onttrekken van de “markt”. Daar geldt andere procedure. De gemeente zal eerst uw melding onderzoeken.

    U moet vervolgens naar de notaris en de kadaster toe gaan om de twee woningen samen te voegen. De samengevoegde kavels, wordt daarna “juridisch legaal” gemaakt tot 1 kavel.

    Na deze procedure kunt u de aanvraag van bouwvergunning indienen.

    Groet,

    Ing. L. Galstaun.